Apr 3, 2007

pretentious?

yo ho hoO γεννημένος στη Χιλή και μεγαλωμένος στη Γερμανία, εξαιτίας της βίαιης μετανάστευσης των γονιών του εκεί λόγω της χούντας του Πινοσέτ, Ricardo Villalobos, θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους DJ και παραγωγούς του minimal techno, σήμερα. Κάθε του κυκλοφορία τραβάει αμέσως το ενδιαφέρον της παραπαίουσας dance σκηνής. Το ίδιο συνέβη και τον περασμένο Νοέμβρη, όταν δηλαδή κυκλοφόρησε από την Playhouse Records το E.P. με τίτλο 'Fizheuer Zieheuer'. Μόνο που αυτή τη φορά κοινό και κριτικοί ακούγοντας την καινούρια του δουλειά, δύο versions του ίδιου κομματιού συνολικής διάρκειας 72 λεπτών(!), έγιναν μουνί καπέλο.
Το κομμάτι περιλαμβάνει ένα sample από κάποιο obscure βαλκανικό κομμάτι με μπάντα χάλκινων να παιανίζει τέσσερις νότες και ένα κρεσέντο, και ντύνεται ρυθμικά από ένα μωσαϊκό -ή φορμάικα, αν προτιμάς- μίνιμαλ beats που εξελίσσονται μέσα από delays οπισθοχωρώντας και εφορμώντας με σκοπό πάντα την καταστροφή των εγκεφαλικών σου κυττάρων.

Λίγo καιρό μετά και αφού αποκαλύφθηκε η ταυτότητα του sample σε ένα thread του discogs.com (πρόκειται για το "Pobjenicki Cocek" από τους Σέρβους Blehorkestar Bakija Bakic), τα μέλη διαφόρων dance και techno fora τα έσπαγαν μεταξύ τους. "Είναι αριστούργημα", "όχι έιναι ό,τι πιο pretentious έχει βγάλει ποτέ", "μας κοροϊδεύει, αίσχος!", "είναι ιδιοφυία", "όχι είναι απατεώνας!" κλπ.

Σπουδαιοφανές ή αριστούργημα, το κομμάτι μένει δομικά πιστό στις minimal techno φόρμες, έχει drive, όταν ακούγεται μιξαρισμένο στις πίστες γίνεται χαμός και είναι άμεσα αναγνωρίσιμο και, επιτέλους, ταράζει τα εδώ και καιρό λιμνάζοντα νερά της 4/4 dance culture. Ένα controversy που κατά την ταπεινή μου άποψη ήταν απαραίτητο.

Εδώ ένα μικρό sample από το original βαλκάνιο, άνευ λόγου και αιτίας.

buzz it!

4 comments:

silent stelios said...

Δεν εχω ακουσει τον δισκο παρα μονο μια φορα σε ενα κλαμπ (απο τον ιδιο τον villalobos - δεν μου αρεσε καθολου). Το κομματι, οπως και ο ιδιος ο villalobos αλλωστε, ειναι εκτος απο θεμα εντονης διαμαχης και πολυ αμφιλεγομενο. Προσωπικα ψηφιζω 'κατα', αλλα αυτο δεν εχει καμμια σημασια. Θα διαφωνισω ομως για τα λιμναζοντα νερα - σιγουρα δεν εχουμε τρικυμια, αλλα ο τελευταιος χρονος μας εδωσε πολλη καλη ηλεκτρονικη μουσικη. Και οσον αφορα την dance culture, ο ορος νομιζω ειναι πλεον δοκιμος μονο για κοινωνιολογικη προσεγγιση (ή για το dj mag): με τοσα διαφορετικα ειδη ειναι αδυνατον να μιλαμε για μια ενιαια μουσικη κουλτουρα. Το 1992 και το 'love, peace & unity' εχουν παρελθει οριστικα.

pretentious?
controversial!

yours sincerely...

Spyros said...

Θαυμάσια! Ηλεκτρονική μουσική είναι και ο Burial φίλε silent stelios, αλλά έχει τον αχόρευτο, γι' αυτό προσπάθησα κάπως άκομψα (και χωρίς γουλιά καφέ) να τα διαχωρίσω.
Όσο για το 'dance culture', χορευτική μουσική ή linear boom-boom, έχεις δίκιο. Αλλά κατάλαβες τι ενοούσα... έτσι δεν είναι;

Που να δεις τι έχει συμβεί στο "Higher state of consciousness".

:-)

Πολλές Καλημέρες!

αμβρόσιος said...

thnax spyro


[να μας ανεβάζεις κι άλλα τέτοια, ναι?]

Spyros said...

nai ambrose!