Do you have a facebook?
Ένα από τα εντυπωσιακότερα χαρακτηριστικά του facebook δεν είναι άλλο από το γεγονός ότι έσπασε το -επί πολλά χρόνια άτρωτο- barrier της ανωνυμίας. Και ιδιαίτερα στο ελληνικό κοινό των 50.000 μέχρι στιγμής χρηστών του, που είναι εντελώς ή μερικώς μη εξοικειωμένο με την κουλτούρα του yearbook -του βιβλίου με τις φάτσες και μια μικρή περιγραφή όλων των μαθητών, που εκδίδουν στο τέλος της χρονιάς τα αμερικάνικα σχολεία. Ολοένα και περισσότεροι χρήστες απεκδύονται της 'επτασφράγιστης' ανωνυμίας τους, ποστάροντας τα πραγματικά ονόματα και φωτογραφίες τους, προκειμένου να δημιουργήσουν ένα επιτυχημένο προφίλ που θα τους κάνει αναγνωρίσιμους(;) ανάμεσα στα 40 και πλέον εκατομμύρια υπνωτισμένων devotees του σάιτ κοινωνικής δικτύωσης. Του σάιτ των 15 δις δολαρίων.
Όμως είναι άραγε τόσο αθώο όσο δείχνει το facebook; Πριν το αυταπόδεικτο "όχι", το παρακάτω φλασάκι εξετάζει κάποια ενδεχόμενα a la maniere του "they rule". Του σάιτ του 2004 που αποκάλυπτε με ελαφρώς συνομωσιολογικό τρόπο τα links μεταξύ των αμερικανικών πολυεθνικών. Enjoy!
[via]
2 comments:
Ενδιαφέρον (αν και κάπως παρωχημένο), μόνο που η αφηγήτρια μιλάει πολύ γρήγορα και δεν σου μένουν πολλά. Σχετικά με τα ονόματα που αναφέρονται στο "οργανόγραμμα",
http://www.bbn.com/about/board_of_directors/anita_jones
http://en.wikipedia.org/wiki/Gilman_Louie
http://www.portfolio.com/resources/executive-profiles/79419
http://en.wikipedia.org/wiki/Peter_Thiel
Και μιά σχετική ανάλυση: http://www.mysocialnetwork.net/blog/410/g44/2006/11/facebook_sell_yourselfliterall.html
Επίσης σχετικό το άρθρο στο Wired του Σεπτεμβρίου:
http://www.wired.com/techbiz/startups/news/2007/09/ff_facebook
Συμφωνώ για το 'παρωχημένο', άλλωστε είναι κάτι που δημιουργήθηκε με πρότυπα του 2004, οπότε...
Ευχαριστώ πολύ για τα ενδιαφέροντα links, ονειρε, και για το σχόλιό σου!
Post a Comment