Nov 9, 2007

Tipping Point



H Νέα Διαφήμιση της Guiness. Από τον καλό κύριο που γύρισε και τη διαφήμιση της Sony Bravia, "Color" (με τα εκατομμύρια μπαλάκια που κατρακυλούσαν στις κατηφόρες του San Francisco), συν 10 εκατομμύρια Στερλίνες (το ακριβότερο TVC ever!), συν ένα Αργεντίνικο χωριό.*

Positve vibes για καλό σου-κου!



* Facts and Figures:
• The advert was shot on location in a remote side village called Iruya, in the Salta region of northern Argentina, with a population of around 1,000 people.
• The cast is made up of locals from the village and surrounding area, none of whom had ever appeared in front of a camera before.
• The tipping scenes were created by world record breaking domino tipping experts, Domino Domain.
• Setting the dominos on the table from the start of the advert took a team of three experts two days, but took just 14 seconds to topple.
• Toppling items included: 6,000 dominoes, 10,000 books, 400 tyres, 75 mirrors, 50 fridges, 45 wardrobes and 6 cars.
• 24 hours of footage was captured.
• The car toppling sequence was successfully shot in just one take.

buzz it!

2 comments:

Anonymous said...

Λυπάμαιαλλά ανέλαβες υποχρέωση να ανανεώνεις τις αναρτήσεις σου με μια κανονικότητα... Το αντίθετο προκαλεί ανησυχία! Σήμερα είναι ήδη 13 Νοεμβρίου και ουδέν νεώτερον.

Roadartist said...

Καταπληκτική διαφήμιση!